Przejdź do głównej treści Przejdź do wyszukiwarki

Nabór na stanowisko asystenta rodziny na zastępstwo

Utworzono dnia 05.02.2021
Czcionka:

Nowy Duninów, dn. 05.02.2021r.

 

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO

ASYSTENTA RODZINY

 

KIEROWNIK GMINNEGO OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ W NOWYM DUNINOWIE

OGŁASZA NABÓR

KANDYDATÓW NA STANOWISKO ASYSTENTA RODZINY

 

 

Wymagania niezbędne:

  • obywatelstwo polskie;
  • wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki o
    rodzinie lub praca socjalna lub
  • wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentowany co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U z 2020r. poz.821 z późn.zm.) i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub
  • wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także
    udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
  • nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona i ograniczona;
  • wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
  • nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  • posiada dobrą znajomość przepisów prawa z zakresu : wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie , przeciwdziałania alkoholizmowi i narkomanii, prawa pracy, prawa rodzinnego;
  • prawo jazdy kat. B i własny samochód.

 

Wymagania dodatkowe:

  • znajomość regulacji prawnych z zakresu: wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych,
  • obsługa komputera (Word, Excel),
  • umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym,
  • łatwość nawiązywania kontaktów interpersonalnych,
  • znajomość środowiska lokalnego oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
  • samodzielność w działaniu oraz umiejętność podejmowania decyzji,
  • umiejętność pracy w zespole,
  • odporność na stres,
  • odpowiedzialność,
  • kreatywność,
  • rzetelność,
  • systematyczność.

 

Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:

  • opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w
    konsultacji z pracownikiem socjalnym;
  • opracowanie, we współpracy z członkami rodziny i koordynatorem rodzinnej pieczy
    zastępczej, planu pracy z rodziną, który jest skoordynowany z planem pomocy dziecku umieszczonemu w pieczy zastępczej;
  • udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu
    umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
  • udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z
    dziećmi;
  • wspieranie aktywności społecznej rodzin;
  • motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
  • udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
  • motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu
    kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności
    psychospołecznych;
  • udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach
    psychoedukacyjnych;
  • podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia
    bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
  • prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
  • prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
  • dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku i przekazywanie tej oceny kierownikowi GOPS w Nowym Duninowie;
  • monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
  • sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
  • współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi
    organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
  • współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą, lub innymi
    podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.

 

Informacja o warunkach pracy na stanowisku:

Miejsce pracy: Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Nowym Duninowie, ul. Osiedlowa 1, 09-505 Nowy Duninów oraz praca na terenie gminy Nowy Duninów, - wymiar i system czasu pracy: praca na 1/2 etatu ( 20 godzin tygodniowo) w systemie zadaniowego czasu pracy co oznacza pracę także w godzinach popołudniowych,  praca na zastępstwo, praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego. Asystent rodziny w swojej pracy nie będzie mógł także wykonywać wobec rodzin objętych asystą innych funkcji: kuratora sądowego,
pedagoga, nauczyciela, wychowawcy, psychoterapeuty, nie może uczestniczyć
w procesie decyzyjnym przyznawania świadczeń realizowanych przez GOPS Nowy Duninów,- stanowisko związane z bezpośrednimi kontaktami z innymi osobami, pracą administracyjno-biurową, pracą przy komputerze oraz wykorzystywaniem innych urządzeń biurowych, - wynagrodzenie ustalone zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 maja 2018 r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2018r. poz. 936 z późn. zm.) oraz Regulaminem wynagradzania pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Duninowie stanowiącym załącznik do zarządzenia Nr 2/09 Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Duninowie z dnia  17 kwietnia 2009r.

 

Informacja o wskaźniku zatrudnienia osób niepełnosprawnych

Wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych: w miesiącu poprzedzającym datę opublikowania ogłoszenia: wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnychw Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Nowym Duninowie w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, jest niższy niż 6 %.

 

Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (CV-  własnoręcznie podpisany);
  2.  list motywacyjny ( własnoręcznie podpisany);
  3. kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie;
  4. kserokopie  świadectw pracy dokumentujących wymagany staż pracy lub zaświadczenie o zatrudnieniu, zawierające okres zatrudnienia, w przypadku pozostawania w stosunku pracy; 
  5. oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych i braku skazania prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
  6. zgoda kandydata na przetwarzanie danych osobowych;
  7. kserokopie dyplomów potwierdzających wymagane wykształcenie;
  8. kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
  9. dane kontaktowe kandydata;
  10. podpisane oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie została mu zawieszona ani ograniczona;
  11. podpisane oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny , w przypadku gdy taki obowiązek został mu nałożony na podstawie  tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
  12. osoba wybrana do zatrudnienia będzie zobowiązana do przedstawienia oryginału aktualnego „Zapytania o udzielenie informacji o osobie” z Krajowego Rejestru Karnego;
  13. kandydaci, którzy zamierzają skorzystać z uprawnienia, o którym mowa w art. 13 ust. 2 b ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych  (Dz. U. z 2019 r. poz.1282) są zobowiązani do złożenia wraz z dokumentami aplikacyjnymi kopii dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.

 

 

Określenie terminu i miejsca składania dokumentów

 

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać za pośrednictwem operatora pocztowego w terminie do:  17 lutego 2021 r., do godz. 10:00 na adres Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Duninowie ul. Osiedlowa 1, 09-505 Nowy Duninów w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Aplikacja na stanowisko: Asystent rodziny”.

17 lutego 2021r. jest ostatecznym terminem składania ofert. Termin uważa się za zachowany, jeśli oferta wpłynie do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej  w Nowym Duninowie najpóźniej  do 17 lutego 2021 r. do godziny 10:00. 

Zgłoszenia kandydatów: złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu, bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w procesie naboru.

Wszystkie dokumenty i oświadczenia powinny być własnoręcznie podpisane zaś kopie składanych dokumentów powinny być poświadczone przez kandydata za zgodność
z oryginałem.

 

Z kandydatami spełniającymi wymagania zostanie przeprowadzona rozmowa kwalifikacyjna, o której zostaną powiadomieni telefonicznie.

Dodatkowych informacji udziela kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowym Duninowie- tel. 24 261 14 14. 

Ogłaszający zastrzega sobie prawo unieważnienia naboru bez podania przyczyny lub uznania naboru za nierozstrzygnięty.

 

Pogoda

Zegar

Kalendarium

Marzec 2024
Pon Wt Śr Czw Pt Sb Nie
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Imieniny

Licznik odwiedzin:

W tym tygodniu: 43

W poprzednim tygodniu: 68

W tym miesiącu: 450

W poprzednim miesiącu: 274

Wszystkich: 26355